Reis in twee dagen

1 april 2013 - Loppiano, Italië

Beste allemaal,

inmiddels ben ik aangekomen na twee dagen reizen. Het was, denk ik, het beste weekend om met de auto naar Italie te reizen, want het was heel rustig op de weg. De enige keren dat ik mijn adem inhield, was als ik op de snelweg in Noord-Italie één van de vele gaten in de weg over het hoofd zag.

In Zwitserland bij mijn broer geslapen in de buurt van Estavayer-le-lac. Zowel zaterdagavond als zondag aan de Paasliturgie deelgenomen: eenvoudig en ingetogen. Op zondag had ik een reisgenote in de persoon van een Equadoriaanse. Samen naar Zuid-Amerikaanse muziek geluisterd (heerlijk!) en ik kon meteen mijn Spaans èn Italiaans ophalen.

Gisteravond en vanmorgen kennis gemaakt met mijn 8 huisgenoten. Omdat ik vandaag jarig ben, ben ik tijdens de lunch toegezongen in wel 6-7 talen, aangezien ze van overal vandaan komen. Als ik ze beter ken, zal ik ze aan jullie voorstellen.
Nadat ik had verteld dat in Nederland de gewoonte is met de 50 een Abraham of Sarah te hebben omdat in de Bijbel staat "Gij zijt nog geen 50 en hebt Abraham gezien?", kwam even later één van hen gekleed in een sprei als Sarah me een hand geven. Hilariteit alom!!

Wordt vervolgd...

1. Ellemiek:
    1 april 2013
    Hoi Lianne, goed te horen dat je veilig bent aangekomen en van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
  2. Ria:
    1 april 2013
    ook van mij nog van harte gefeliciteerd met Sara
  3. Ad Woudstra:
    1 april 2013
    Hoi Lianne, van harte gefeliciteerd! Mooi te lezen hoe je zo in een paar dagen in een heel andere sfeer terecht bent gekomen.
  4. Geertje:
    Hoi lianne,

Van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat je een goede tijd hebt.
  5. Lizet:
    1 april 2013
    Hoi Sarah nog van harte en nog heel veel jaren fijn dat de reis goed verlopen is we kijken uit naar je verhalen Gr. Jo lizet
  6. Antoon Van der Burgt:
    Hoi Lianne,
    bedankt voor je reisverslag. Via deze ook van mij van harte gefeliciteerd. En nog bedankt voor je 'bliksembezoek'
  7. Harko en Tiny:
    Hoi lieve Lianne,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat ze je niet hebben vergeten met je verjaardag. Minstens net zo bijzonder als thuis! Hartelijk gefeliciteerd met je 50ste verjaardag en een dikke knuffel van ons!
  8. Jacques en Els:
    2 april 2013
    Hoi Lianne,

Wat fijn,deze Paasgroet van jou. Onze gelukwensen voor jouw 50ste verjaardag. Een heel voorspoedig nieuw levensjaar gewenst met bijzondere momenten.
    Liefs, Jacques en Els.
  9. Frederiek:
    2 april 2013
    Hoi Lianne,
    ik wist eigenlijk helemaal niet dag je op reis ging maar ben uiteraard benieuwd naar je verhalen. Ga je in de loop van je verslag nog wat meer vertellen over het doel van je reis?
    Heel hartelijk gefeliciteerd met deze mijlpaal in je leven en ik wens je een heel goed nieuw levensjaar toe. Het is in elk geval avontuurlijk begonnen!
    Liefs en veel reisplezier, Frederiek
  10. Fenne:
    3 april 2013
    hey Lianne nog van hharte gefeliciteerd! (beetje laat) fijn dat je goed bent aangekomen en ik vind dit blog een heel leuk idee :)
  11. Van der Wee:
    4 april 2013
    Hoi Lianne,
    Wat een avontuur, en wat een leuke sfeer beschrijf je. Gefeliciteerd natuurlijk ook. Geniet maar van alle nieuwe contacten. Groetjes Hettie
  12. LenY:
    4 april 2013
    Hoi lianne,
    Nadat Lincy me op weg heeft geholpen kan ik je blogg nu ook volgen :))
    Ook namens Gerrit, van harte gefeliciteerd, dat het een mooi en gezond jaar mag worden